Jak zwiększyć sprzedaż poprzez aranżację sklepu odzieżowego?

Jak zwiększyć sprzedaż poprzez aranżację sklepu odzieżowego?

Nie od dziś wiadomo, że wygląd sklepu i odpowiednie rozmieszczenie towaru ma ogromny wpływ na sprzedaż. Odpowiednie zaprojektowanie przestrzeni sklepowej nie należy jednak do najprostszych rzeczy. Merchindising to właśnie sztuka aranżacji sklepu w taki sposób, aby przykuwał uwagę klienta, a w dzisiejszych czasach popularny staje się zawód merchindisera. Jak zatem zaaranżować sklep odzieżowy aby zwiększyć sprzedaż?

Odpowiednie wyposażenie sklepu odzieżowego

Aby móc zaaranżować przestrzeń sklepu w taki sposób, by przyciągał uwagę klienta i zapraszał do środka, powinniśmy zacząć od podstaw czyli wyposażenia. Niezbędne będą różnego rodzaju półki i regały, a najlepiej takie, których ustawienie możemy konfigurować w zależności od potrzeb - na przykład z możliwością przesuwania góra-dół. Dodatkowo, warto pamiętać, aby zaopatrzyć się w manekiny męskie i damskie, stoły oraz wieszaki. Te elementy wyposażenia to niejako postawa do tego, aby móc zaaranżować sklep zgodnie z zasadami merchindisingu.

Ogólne zasady merchindisingu

Chcąc zaaranżować sklep biorąc pod uwagę zasady merchindisingu powinniśmy przede wszystkim skupić się na przyciągnięciu uwagi klienta. Przede wszystkim należy zaprojektować każdą przestrzeń w sklepie nie zapominając o miejscach mniej obleganych, znajdujących się na przykład na końcu sklepu. Dodatkowo ekspozycję warto dostosować do zmieniających się pór roku. W sklepie powinien panować ład i porządek, co z pewnością zostanie zauważone i docenione przez klienta. Warto także łączyć ze sobą produkty. Na przykład jeśli na wieszaku powiesimy jesienną kurtkę, to warto zawiesić przy niej również stylową czapkę lub szalik. Warto podzielić wnętrze sklepu odzieżowego kolorystycznie, ale także ze względu na styl. Świetnie sprawdzi się podział na strefę sportową, elegancką oraz na co dzień. Dzięki temu cała przestrzeń będzie uporządkowana i sprawi, że zakupy będą dla klienta przyjemne i komfortowe.

Oświetlenie i witryna

Tym, co skupia uwagę klienta zanim jeszcze zdecyduje się wejść do sklepu to witryna. Dlatego powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas jej aranżacji. W tym przypadku bardzo ważne jest zachowanie odpowiedniej kolorystyki, a także nawiązać do panującej pory roku. Warto także poprzez aranżację witryny sklepowej nawiązać do asortymentu znajdującego się w środku, ale także motywu przewodniego oraz wizerunku marki. W ten sposób z pewnością przyciągniemy uwagę klienta i zwiększymy szansę na to, że wejdzie do środka. Drugim ważnym elementem jest odpowiednie oświetlenie. Powinno uwydatniać główne strefy znajdujące się w sklepie, w tym także witrynę, która jest jego ważną częścią,